Podczas doboru pasty polerskiej do karoserii samochodu należy kierować się przede wszystkim dwoma zasadniczymi sprawami. Po pierwsze więc należy brać pod uwagę poziom swojego doświadczenia w tym zakresie. Po drugie – konieczne jest uwzględnienie stanu powłoki i wielkości defektów lakieru.
Dobór pasty polerskiej do stanu powłoki lakieru
To jaki jest stan powłoki lakieru oraz jaka jest wielkość defektów na nim się znajdujących posiada ogromne znaczenie dla doboru preparatu. I tak np. nowy lakier, o małych rysach wymaga stosowania past uniwersalnych lub wykończeniowych. Z kolei powłoki wieloletnie, o dużej liczbie zarysowań wymagają środków polerskich o większej mocy ścierania. Cały proces można tu rozpocząć od zastosowania jak najbardziej agresywnych produktów, zaś po nich dobrze jest zastosować pasty polerskie uniwersalne, które pozbędą się rys po pastach z dużą siłą cięcia. Do pełnego połysku zaś można wszystko doprowadzić przy pomocy finiszowych past.
Pasta polerska, a doświadczenie osoby polerującej
Osobom z małym doświadczeniem z polerką zaleca się unikanie stosowania past polerskich typu agresywnego. Przygodę z polerowaniem lepiej jest bowiem zacząć od past o umiarkowanej bądź lekkiej mocy. Po nabraniu wprawy w czynnościach polerujących na różnych wielkościach karoserii i rozmaitych kształtach można przejść na produkty bardziej agresywne. O bezpieczeństwo wszelkich prac polerskich trzeba dbać już przed ich rozpoczęciem. Ważne jest więc, aby okleić taśmą wszelkie krawędzie i delikatne elementy, a także by zachować ostrożność w punktach szczególnie newralgicznych typu przetłoczenia czy lakierowane elementy. Tam należy stosować mniejszy docisk oraz delikatniejsze pasty.